Misja organizacji

kobieta na plaży

Jak ważna jest dla Ciebie misja organizacji? Czy produkty/usługi, które oferuje Twoja organizacja są spójne lub podobne z wartościami w Twoim codziennym życiu? Czy wielkie slogany przemawiają do Ciebie podczas wyboru pracy?

Wielkie hasła

Wielkie hasła i dumne slogany. Sztaby marketingowców wspinające się na wyżyny kreatywności pieczołowicie kreują wizerunek marki. Misja organizacji była bardzo długo przemyślana. Robiono badania, konsultowana w różnych grupach focusowych. To wszystko brzmi bardzo profesjonalnie, ale czy zastanawiasz się na ile to jest ważne? Czy istotne dla Ciebie są wartości przedstawiane przez organizacje, gdy rozważasz z nimi współpracę? Czym jest dla Ciebie misja organizacji?

Cele i ich realizacja

Zastanówmy się trochę na celami i ich realizacją. Przypomnij sobie ile razy wyznaczałaś/wyznaczałeś sobie jakiś cel. Jak często docierałaś/docierałeś do celu? Kiedy zwykły szary człowiek wyznacza sobie jakiś cel z mniejszym lub większym skutkiem go osiąga. Jak ma się do tego cel i misja organizacji? Jak wspomniałam wcześniej, w większych firmach bardzo często pracuje nad tym wszystkim sztab marketingowców. Jednym z zadań na mojej uczelni ( w ramach większego zadania) było przygotowanie celu, misji i wartości organizacji. Przejrzałam wtedy ogromne ilości stron internetowych zarówno wielkich korporacji, jak i mniejszych firm. Zazwyczaj czytałam pięknie napisane (albo raczej wykreowane) teksty. W większości tych pięknych tworów literackich przejawiały się słowa o szacunku, wzajemnym celu i zrównoważonym rozwoju z myślą o przyszłości pokoleń. Czy zdajemy sobie sprawę z tego, co przelewamy na papier/ekran? Czy bierzemy odpowiedzialność za nasze słowa?

Misja organizacji – rekrutacja

Przypomnij sobie moment, w którym szukasz pracy. Jak często przeglądasz stronę internetową firmy? Nie mówię tu o podstawowych informacjach takich, jak lokalizacja czy to czym się firma konkretniej zajmuje. Zastanawiam się nad tym, jak często zwracasz uwagę na wartości, które wyznaje firma. Czy Twoją uwagę skupia to, jaką misję ma organizacja? Czy dla Ciebie to jest ważny element rekrutacji? Domyślam się, że nie jedząc mięsa, raczej nie zatrudnisz się w masarni 😉

Istotna zmiana

Misja organizacji ma być głównym powodem jej istnienia. Dzięki niej organizacja ma stale się rozwijać i motywować do działania. Często misja organizacji ma budować wiarygodny wizerunek. Klient bądź pracownik musi wiedzieć jakie są główne cele przedsiębiorstwa. Pracuję obecnie w TerGo , gdzie przede wszystkim myślimy o planecie i zrównoważonym rozwoju. Kiedy wiesz, że Twoja praca może mieć realny wkład w zachodzące zmiany i wiesz, że wspólnie tworzycie coś niezwykłego i rewolucyjnego Twoje nastawienie do pracy jest zupełnie inne. Pracując z ludźmi o podobnych wartościach praca staje się łatwiejsza i prostsza. Nawet, jeśli tworzysz coś, co wydaje się kompletną abstrakcją dla przeciętnego Kowalskiego. Czy znasz misję swojej organizacji? Czy zwracasz uwagę na nią podczas szukania pracy?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *